فرهنگ سازی مهمترین مرحله در گردشگری است

فرهنگ سازی

فرهنگ سازی مهمترین مرحله در گردشگری

 

 

فرهنگ سازی برای ردشگری

خانم حمزه ای، نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

فرهنگ سازی مهمترین مرحله گردشگری است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خانم حمزه ای با توجه به اهمیت برخورد جوامع محلی با گردشگردان، فرهنگ سازی را دشوارترین گام در زمینه جذب گردشگران دانست که زمان زیادی را مطالبه می کند. وی تصریح کرد گردشگری زمانی برای یک کشور سودآور است که بتواند ارز وارد کند و برنامه ریزی بلند مدت ما نیز باید برای ورود توریست به ایران باشد که این موضوع با توسعه گردشگری داخلی اتفاق نمی افتد. با این حال به گفته مسئولین استان اصفهان که به نوعی پایتخت فرهنگی ما محسوب می شود و همه کشورهای دنیا این شهر را می شناسند، ما مشکل عدم فرهنگ میهمان پذیری در مقابل گردشگر و توریست خارجی داریم و باید این فرهنگ در بین مردم جا بیافند. بنابراین وقتی استانی که همیشه میزبان گردشگر خارجی بوده چنین مشکلی را دارد می توانیم این موضوع را به مناطق دیگر هم تعمیم بدهیم.

 

گردشگران خارجی در شیراز

نماینده سازمان میراث تاکید کرد اگر گردشگری چند  رکن اصلی داشته باشد، اسکان، حمل و نقل و پذیرایی نخستین رکن است که متاسفانه ما اینها را نداریم و مراکز اقامتی ما جوابگوی مسافران در اوج زمان سفر نیست.  این در حالی است که خیلی از کشورها سالهاست که با عبور از ساخت هتل های پنج ستاره مورد نظر ما به سمت ساخت سازه های جدید اکولوژی و متناسب با جغرافیا و فرهنگ خودشان رفته اند. وی افزود  این کشورها از طریق سازه های سبک و زود بازده که قابلیت جابجایی دارند توانسته اند بیشترین بهره وری را کسب کنند .

 

گردشگران خارجی در تهران

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت بخش خصوصی تاکید کرد این بخش هوشمند است و با وجود اطمینان از سودآوری این بخش، به دلیل مشخص نبودن برنامه ها و قوانین ما، از مطمئن نیستند که سرمایه شان به سود خواهد رسید یا خیر و به همین دلیل وارد این بخش نمی شوند.

نویسنده و محقق : سید عبدالمجید زواری

درباره نویسنده

سید عبدالمجید زواری

مدیر اندیشکده روابط بین الملل

خبرنامه اندیشکده روابط بین الملل

با تکمیل فرم زیر،از دست اول ترین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دسترسی به به محصولات ویژه سایت
  • تخفیف در کلیه دوره ها
  • دریافت پشتیبانی برای محصولات
  • بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران

جدید ترین محصولات

سبد خرید