اولین مشکل گردشگری نبود زیرساخت است

 
دبیر شورای راهبردی فرهنگ دریاسالاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بر لزوم توجه به مساله زیرساخت ها در ایجاد گردشگری دریایی تاکید کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباسعلی بیات تصریح کرد اولین مشکل گردشگری علی الخصوص دریایی، نبود زیرساخت است. وقتی کشتی، اسکله و هتلی نیست چه کسی سفر دریایی می رود. برای مثال ما در چابهار کارهای زیادی می توانیم انجام بدهیم ولی اولین زیرساخت ها نیست و هیچ جای اقامتی وجود ندارد که گردشگر در آنجا ساکن شود. مساله دوم فرهنگ سازی است که مردم باید بدانند تفریحی هم به عنوان گردشگری دریایی وجود دارد که می توانند از این موهبت لذت ببرند.
وی که در پنجمین نشست صنایع دریایی سخن می گفت، افزود موضوع بعدی قوانین و مقررات است که هنوز در حوزه شناورهای تندرو اصلاح نشده و شناورهای بالای شصت مایل سرعت امکان تردد ندارند. این در حالی است که هیچ قانونی به‌جز مصوبه شورای امنیت در این زمینه وجود ندارد.
دبیر شورای راهبردی فرهنگ دریاسالاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد با توجه به اهمیت فرهنگ سازی گردشگری دریایی امسال طرحی با عنوان ایستگاه صدف اجرا خواهد شد که به‌واسطه آنها اطلاعات محیط زیستی و فعالیت های ترویجی به مردم عرضه می شود.

درباره نویسنده

سید عبدالمجید زواری

مدیر اندیشکده روابط بین الملل

خبرنامه اندیشکده روابط بین الملل

با تکمیل فرم زیر،از دست اول ترین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دسترسی به به محصولات ویژه سایت
  • تخفیف در کلیه دوره ها
  • دریافت پشتیبانی برای محصولات
  • بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران

جدید ترین محصولات

سبد خرید