چرا نشریه فرین آفرز ،تحریک به اقدام نظامی علیه ج.ا.ا می کند؟

نویسنده و تحلیلگر:دکتر اسدا‌‌‌… پازکیان،پژوهشگر مسائل،ایران

اندیشکده روابط بین الملل: قریب به ۲۷۰۰ اتاق فکر در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند که نقش آنها ،ارائه رویکرد،مشاوره،خط مشی،مسیرها و روندهای سیاستگذاری،شدت و ضعف تعیین کردن برای سیاستهای بالا(Hi politic) و‌‌ سیاستهای پائین(Low politic) ،تدوین سناریو ،تهیه نقشه جنگ،حمایت از افراد صاحب نظر جهت احراز مسوولیت و…. است.

در میان این موسسات برخی از آنها در مقایسه با دیگران به لحاظ شاخصه های چون :تعداد اعضاء،برجستگی و شهرت اعضاء،الگوهای فکری و‌مشورتی تهاجمی ،حمایت بنگاه‌های مالی و سرمایه ایی،از آنان،قدرت لابی و لابی گری ،توانایی ورود دادن و نفوذ ایده هایشان در دیپلماسی ایالات متحده آمریکا ،میزان توجه کمپانیهای تجاری عبری و عربی نسبت به آنان ،توانمندی این موسسات در رایزنی در خصوص مسائل بین المللی،توجه دولتمردان کشورهای مختلف به این موسسات و حضور در جلساتشان به محض ورود به خاک ایالات متحده آمریکا،قدرت جذب مخالفان دولت های مختلف،داشتن فصلنامه ها و نشریاتی که (رهنمود :Dicline) ایجاد نموده و این رهنمودها سرفصلها و شاخص های عملیات روانی،دیپلماسی عمومی،جنگ ها و استراتژی های دایم پارادایم (فراگیر :inclusive) غرب ،صهیونیسم و ایالات متحده آمریکا را شکل می دهند.

در همین راستا موسساتی چون:اینتر پرایز،بروکینگز و شعبه ی آن بنام سابان،رند،شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا،بنیاد دفاع از دموکراسی ها،و…..قابل ذکرند.

گزارشی که توسط اندیشکده ی کوئینسی،در خصوص رویکرد اتاقهای فکر آمریکایی،و‌ سران کاخ سفید منتشر شده حاکی از ،عدم تمایل آمریکایی ها به حل مشکلات موجود فیمابین شان ،با جمهوری اسلامی ایران از مجرای مذاکره (Negotiation)، است .به این معنی که عموم سیاستهای کاخ سفید در برابر ج.ا.ا جنگ طلبانه است.

و البته طبق یک برآورد دانش-بینشی از چارچوبه های اقدام آمریکا ،میتوان‌ نتیجه گرفت ،که حتی اتاقهای فکری آمریکایی(مثل شورای روابط خارجی این کشور) که با ظاهری دیپلماتیک ،و اتو کشیده (کنایه از حالت دیپلماتیک) با جهان مراوده و پذیرای چهره های علمی و جلسات ظاهراً دانشی هستند نیز ،ابزارهای دم‌ دست سازمان سیا و نهادهای امنیتی کاخ سفید هستند.

آدام ارلی،از مسوولین اسبق آمریکا ،خود به تصریح اشاره می نماید که : در بیست و پنج سال گذشته قاطبه تصمیم گیری های آمریکا با تائیدیه،و مجوز سازمان جاسوسی آمریکا انجام شده است.

گزارش اخیر شورای روابط خارجی که در نشریه فارین،افرز (ارگان رسمی شورا) چاپ شده و در آن از بن بست ایجاد شده در زمینه برجام ،فیمابین ایران و غرب پرده برداشته و به سران آمریکا پیشنهاد حمله نظامی سنگر شکن ،به ایران را می دهد،تنها شاهد مثال کوچکی از این رویکرد جنگی آمریکا به جهان است.

پایان بخش تحلیل اینکه بنا به گزارشات منتشر شده از درون نهادهای آمریکایی به خارج ،آمریکا همه ساله پشت سر اغتشاشات موجود در ایران بوده و هزینه های کلانی در این خصوص مینماید.
و هیچ مطلبی گویاتر از موضع گیری ضد ایرانی اوباما در ارتباط با توانمندی هسته ای،ایران نیست.

راهنما و مشاور :سید روح ا… اسحاقی،پژوهشگر امنیت بین الملل

[انتشار بدون ذکر نام نویسنده و راهنما مجاز نمی باشد.]

اوباما در اواخر دوره ریاست جمهوری خویش مطرح کرد:«اگر می‌توانستم پیچ و مهره های صنعت هسته ای کشور را از هم باز می‌نمودم.

درباره نویسنده

سید عبدالمجید زواری

مدیر اندیشکده روابط بین الملل

خبرنامه اندیشکده روابط بین الملل

با تکمیل فرم زیر،از دست اول ترین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دسترسی به به محصولات ویژه سایت
  • تخفیف در کلیه دوره ها
  • دریافت پشتیبانی برای محصولات
  • بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران

جدید ترین محصولات

سبد خرید