کاربرد هوش مصنوعی در انتخابات

کاربرد هوش مصنوعی در انتخابات

 

دپارتمان هوش مصنوعی اندیشکده روابط بین الملل

همزمان با پیشرف وگسترش هوش مصنوعی، برنامه های کاربردی و اهداف آن به طور طبیعی گسترش خواهد یافت و در حوزه های مختلف سیاسی تاثیرگذار خواهد بود. در آینده ای نزدیک، ممکن است هوش مصنوعی (AI)  به یک سیستم سیاسی در سرتاسر جهان و یک شیوه مهم در سیاست تبدیل شود. فرصت های آینده نقش های هوش مصنوعی در سیستم های سیاسی از لحاظ نظری بی حد و حصر است.

 

 

بر اساس گزارش سایت دیتا کونومی[1] در سال 2017 یکی از واضح ترین راه هایی که هوش مصنوعی در سیستم های سیاسی نقش مستمر ایفا می کند، استفاده از آن به عنوان ابزار مبارزات انتخاباتی است. در حال حاضر در بخش های مختلف کمپین های سیاسی شناخته شده است؛ در این کمپین ها از الگوریتم های کامپیوتری برای مشخص کردن رای دهندگان خاص و بخش هایی از جمعیت استفاده می شود. تا با انواع تبلیغاتی که مخصوص آن ها طراحی شده است، جمعیت مورد نظر هدف قرار گیرند.

یکی از شناخته شده ترین اَشکال استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات، گروه های تحلیل گری است که رفتار آنلاین کاربران فیس بوک را تجزیه و تحلیل می کند؛ و سپس آن ها را با تبلیغات خاص و زمان دار که برای جلب توجه آن ها طراحی شده است، هدف قرار می دهند. این یک نمونه واضح از هوش مصنوعی است که در حال حاضر در سیستم سیاسی، کاربرد عملی دارد.

 

نقش هوش مصنوعی در کمپین های سیاسی، ابتدای راه ورود هوش مصنوعی در سیستم سیاسی می باشد. اما این احتمال وجود دارد که نقش آن در فعالیت های سیاسی گسترش یابد. زیرا شرکت های تجزیه و تحلیل و گروه های سیاسی، همچنان به کشف مسیر و قابلیت هایی که هوش مصنوعی قادر به انجام آن در حوزه سیاست است ادامه می دهند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در کمپین های سیاسی به طور طبیعی ادامه خواهد یافت. و با توجه به تاثیر هوش مصنوعی در عرصه های مختلف سیاست،  تعجب آور نیست اگر فناوری و قابلیت های هوش مصنوعی به پیشرفت ادامه دهد.

با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی و پیشرفت آن، احتمال دارد گروه های سیاسی، منابع مالی بیشتری را برای برنامه های کامپیوتری سرمایه گذاری کنند تا از این طریق گروه بیشتری از رای دهندگان را مورد هدف قرار دهند.

ورود هوش مصنوعی در عرصه انتخابات، زمینه مباحث اخلاقی را ایجاد کرده است. بر اساس نظر برخی از منتقدان، هم اکنون هوش مصنوعی در مبارزات انتخاباتی مستقر شده است و رای دهندگان را درگیر می کند و به آنها کمک می کند در مورد مسائل کلیدی سیاسی آگاهی بیشتری داشته باشند، اما این امر مباحث اخلاقی را نیز مطرح می کند. بر اساس نظر این افراد، برای مثال شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه فناوری های هوش مصنوعی برای کنترل و تاثیر گذاشتن بر شهروندان در انتخابات انتخابات سال 2016 دونالد ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است. برخی حتی ادعا می کنند این ابزار در نتیجه رای گیری تعیین کننده است.[2]

کاربرد هوش مصنوعی در انتخابات دارای مزایا و معایبی است که می بایست از سوی سیاستمداران و متخصصین مورد توجه قرار گیرد.

[1] http://dataconomy.com/2017/09/artificial-intelligence-political-systems/

 

[2] https://theconversation.com/how-artificial-intelligence-conquered-democracy-77675

 

درباره نویسنده

سید عبدالمجید زواری

مدیر اندیشکده روابط بین الملل

خبرنامه اندیشکده روابط بین الملل

با تکمیل فرم زیر،از دست اول ترین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دسترسی به به محصولات ویژه سایت
  • تخفیف در کلیه دوره ها
  • دریافت پشتیبانی برای محصولات
  • بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران

جدید ترین محصولات

سبد خرید